Om Katedralskolan

Naturvetenskapsprogrammet
Samhällsvetenskapsprogrammet
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

På Katedralskolan är möten i centrum. Du som läser här får framför allt möta kunskapen, bra kompisar, skickliga lärare och andra som också vill att du utvecklas.

Olika åsiker möts här. Det är högt i tak, atmosfären är tillåtande och berikande. Själv trivs vi när vi går omkring i korridoren och ser alla engagerade elever. De ställer krav, de är duktiga, de lär sig språk på hög nivå. De driver egna föreningar, de sjunger, de hittar på festliga event. Stämningen är trevlig och bra.

På Katedralskolan gör vi allt för att du ska få ut det allra bästa av dina studier. Oavsett vilket program du väljer, så är det en riktigt bra utbildning du får. Har du frågor ska du inte tveka att höra av dig. Här finns många som kan hjälpa dig att fatta rätt beslut i det viktiga och ibland svåra gymnasievalet. Kom gärna och besök oss. Det brukar underlätta valet.

På Katedralskolan utmanas din kreativitet, ditt intellekt och dina åsikter. Det är roligt att vara elev här. Vi tycker att du ska fånga möjligheten att söka dig hit. Du kommer att få tre mycket givande gymnasieår.

Välkommen till Katedralskolan. Mer än en skola – en upptäcktsvärld.

Ledningsgruppen på Katedralskolan

En toppmodern skola

Katedralskolan har de senaste åren genomgått en totalrenovering vilket gjort att skolan är rustad för framtiden med t ex toppmoderna labbsalar och tekniskt välutrustade undervisningssalar men även för eleverna härliga mötesplatser.
Läs mer om renoveringen hos Skolfastigheter

Andra sidor under: Om Katedralskolan