5 juni är det examensdag på Katedralskolan

Snart är studentavslutningen äntligen här och för avgångseleverna händer det mycket den här sista dagen såsom fotografering, studentlunch, mys med mentor och klass och det härliga utspringet.

Nedan utspringstiderna för alla studenterna:

BF21 12:20
HU21 12:25
NA21A 12:35
NA21B 12:40
NA21C 12:45
NA21D 12:50
NA21E 13:00
IB21 13:10
SA21A 13:25
SA21B 13:30
SA21C 13:35
SA21D 13:40
SA21E 13:45

Några praktiska saker för besökare att förhålla sig till:

• Det kommer att finnas en speaker som ropar ut när det är dags för respektive klass att springa ut. Som anhörig behöver du därför känna till vilken klass som din student går i. När aktuell klass ropas upp kan du som anhörig gå mot avspärrningarna framför ekporten där du kommer att släppas in för att ta emot studenterna. Schemat för klassernas utspringstider och den information som kommer att ges på plats (utrop samt skyltar) innebär alltså att det inte finns anledning för dig som besökare att anlända alltför lång tid i förväg innan din student springer ut med sin klass.
  • OBS! Utspringsområdet (streckat) är till för att bättre kunna se och ta emot utspringande klasser, stanna inte kvar där när "din" student sprungit ut utan rör er mot fotbollsplanen där studentflaken står (se kartbild - prickad linje)
  • Tänk på att det finns mycket begränsade möjligheter till bilparkering i närområdet runt skolan. Skolans grusplan kommer av säkerhets- och utrymmesskäl endast att användas för uppställning av klassernas studentflak och får alltså inte användas för parkering av personbilar. Den bilparkering som ligger mellan Katedralskolan och Biotopia förvaltas av Uppsala Parkering AB och är inte tillåten för allmänhetens parkering under kontorstid.
  • Kläder efter väder

Vi ser fram emot en fin dag för alla elever och besökare.

Karta

karta utspring